דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה סיאטיקה או סכיאטיקה - Sciatica וכיצד ניתן לטפל 

מאת    [ 28/08/2013 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 8197 פעמים ]

סיאטיקה/סכיאטיקה - Sciatica הוא כאב אשר מקורו בגירוי של העצב הסיאטי/ סכיאטי (Sciatic nerve) הגורם להתפתחות דלקת בעצב. הדלקת נגרמת לרוב כתוצאה מלחץ על העצב, דחיסה או מגירוי של אותו העצב. תחושת הכאב היא לאורך העצב ויכולה להיות בגב התחתון, לאורך הרגליים, כפות הרגליים ועוד.

העצב הסיאטי/ סכיאטי ? Sciatic Nerve  

העצב הסיאטי/ סכיאטי, הקרוי בעברית עצב השת, הינו העצב הרחב והארוך ביותר בגופנו. הוא מתחיל בחלק התחתון של עמוד השדרה ועובר דרך העכוז והרגליים עד למטה לכפות הרגליים. הוא מתחלק לשני ענפים (עצב הטיביאל ועצב הפרוניאל) אשר כל אחד אחראי לעצבוב חלקים שונים ברגל. עצב זה בעצם מספק לרגליים רפלקסים, תחושה וכוח.

הגורמים להתפתחות סיאטיקה/סכיאטיקה - Sciatica

כאמור, סיאטיקה/סכיאטיקה היא תוצאה של איזשהו גירוי על העצב, לחץ או דחיסה שמופעל עליו על ידי דיסק בין חולייתי שנמצא קרוב אליו כתוצאה מבלט דיסק או פריצת דיסק, או שינויים מבניים של חוליות עמוד השדרה באזור הלומברי,  אך ישנן מגוון סיבות שעלולות לגרום לאותו הלחץ. הנפוצות ביותר הינן פעילות או מאמץ ממושך ולא נכון של הגב (למשל, הרמה של חפצים כבדים מידי או פעילות רבה שהגוף אינו רגיל אליה) ופציעה בגב (מנפילה וכדומה). זאת מכיוון שאלו עלולים לגרום למתח בשרירים, קרעים, פגיעה במפרקים, פריצת דיסק וכן הלאה, אשר בתורם מפעילים גירוי על העצב הסכיאטי. לעיתים היא גם נגרמת עקב לחץ על העצב הסכיאטי עצמו כמו בתסמונת הפיריפורמיס - piriformis syndrome . הסיבות הפחות נפוצות הינן גידול בעמוד השדרה, זיהום, היצרות תעלת השדרה ועוד.

סימפטומים לסיאטיקה/סכיאטיקה

הסימפטומים של סיאטיקה/סכיאטיקה משתנים בהתאם לרמת הגירוי, עוצמתו ומיקומו. הסימפטום העיקרי הוא תחושת כאב והקרנת כאבים באזור הגב התחתון, הישבן והרגליים. בנוסף, לפעמים ישנם סימפטומים נויירולוגים הכוללים חולשת שרירים, חוסר תחושה או קהות תחושתית ברגל, דגדוג, נימול  ואו חוסר שליטה על שרירי הרגל.

תהליך האבחון לסיאטיקה/סכיאטיקה

לרוב, מצבי סיאטיקה/סכיאטיקה אינם דורשים התערבות רפואית מיוחדת, על כן בדרך כלל לא יבוצעו בדיקות רפואיות מיוחדות כמו צילומים או בדיקות מעבדה. יחד עם זאת המטפל יבחן את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, ישאל אותו כמה שאלות ויבדוק את הגב שלו ובצע מספר בדיקות תנועה במידת הצורך, אם הסימפטומים חמורים או אם אינם נעלמים תוך כמה שבועות ואף מחריפים הרופא ישלח את המטופל לבירור יותר מעמיק.

כיצד ניתן לטפל בסיאטיקה/סכיאטיקה ?

מכיוון שבמרבית המקרים מדובר בדבר חולף, חלק מהרופאים ממליצים על טיפול תרופתי להקלה על הכאבים וטיפול אנטי דלקתי  לתקופה הזאת. אך לא לכולם זה עוזר ויש כאלו שמעדיפים לקחת כמה שפחות כדורים. על כן ניתן למצוא היום פתרונות מעולים בתחומי הרפואה המשלימה אשר יכולים לסייע בהפגת כאבים הנגרמים מסכיאטיקה ואף לסייע לגוף להחלים מהדלקת בצורה מהירה יותר ולהחזיר אתכם לתפקוד. חלק הטיפולים המומלצים לכאב הסכיאטי כוללים תרגילי מתיחה מותאמים, טכניקות של עיסוי רפואי, שחרור רקמות הפאשיה בגישה של שיטת רכבות אנטומיות ? Anatomy Trains, שיקום תנועתי אורתופדי בגישה של טריגר פויינט תראפי ? Trigger Point Therapy , דיקור מערבי יבש ? IMS Dry Needling, קינזיו טייפ תראפי ? Kinesio Taping Therapy   ועוד.

טיפול בכאבים והגבלות תנועה, דרך שיטות טיפול טבעיות המבוססות על הרפואה המערבית, מומחיות בגישות טיפול רפואי אינטגרטיבי כמו: שיקום תנועתי אורטופדי, טריגר פויינט,רכבות אנטומיות, דיקור יבש מערבי,  קינזיו טייפ ועיסוי רפואי ומשולב. שיקום תנועתי אורטופדי בכיר, התמחות בטיפול בספורטאים, קינזיו טייפינג עם התמחות בפציעות אורטופדיות ופציעות ספורט, מוסמך לטיפול בנשים בהריון. חבר בחברה הישראלית לרפואת שריר שלד, חבר באיגוד מקצועות העיסוי בישראל והלשכה למקצועות בריאות משלימים  RCP-M12959. www.yafimetapel.co.il   info@yafimetapel.co.il מטפל באזור כפר סבא  והמרכז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב